full
#367339
http://asiakkuusindeksi.fi/wp-content/themes/zap-installable/
http://asiakkuusindeksi.fi/
#50ac56

ASIAKASUSKOLLISUUS 2017

  • 74.3%174,3 S-Pankki

  • 72.4%272,4 OP

  • 71.7%371,7 HSL

  • 71.5%371,5 Musti & Mirri

  • 71.5%571,5 Veikkaus

  • 71.4% 671,4 Säästöpankki

  • 70.5%770,5 Motonet

  • 69.9%869,9 S-Kaupat

  • 69.7%969,7 Verkkokauppa.com

  • 69.1%1069,1 Lidl

Pankit kärkisijoilla

Asiakasuskollisuuden kymmenen kärjessä ovat tutut kotimaiset rahalaitokset S- OP ja Säästöpankit. Musti ja Mirri yllättää nousemalla 20.sijaa viime vuodesta.

Musti ja Mirri, verkkokauppa.com ja Motonet kertovat taas miten harrastukset - lemmikit, elektroniikka ja autot ovat mahdollistanut vahvoihin asiakkuuksiin rakentuvia uusien kotimaisten toimijoiden nousun.

Top kympissä ovat uusia Mustin ja Mirrin lisäksi HSL, verkokauppa.com ja S-kaupat. Veikkaus, ja Lidl ovat hienoisessa laskussa, Motonet, viime vuoden tulokas, nousussa.

Asiakaskokemuksen kärkeen verrattuna uskollisuusindeksissä korostuvat perinteiset kotimaiset arjen peruspalvelijat - rahalaitokset, lähiliikenne, Veikkaus ja vähittäiskauppa - ja tietysti - harrastukset.

Lataa tutkimus nähdäksesi kaikki tulokset

 

ASIAKASKOKEMUS 2017

Lemmikkitarvikkeet, Säästöpankki ja Onnibus kärjessä

Musti ja Mirri on ottanut kärkipaikan ja verkkokauppa Zalando on tehnyt tähdenlennon kohti kärkeä. TUI Finland, LähiTapiola ja S-pankki ovat muut kymmenen-kärjen asiakaskokemuksen nousukkaita.

Pihlajalinnan asiakaskokemus on merkittävästi parempi kuin kilpailijoiden. Yksityisen terveydenhuollon kaikki muut nimet ovat laskussa.

Asiakaskokemusindeksin kärkisijoilla ovat brändit ovat suhteellisen uusia (Zalando, Onnibus, Musti & Mirri) tai kotimaisia pankkeja ja matkatoimistoja joilla perinteisesti on vahvan positiivinen asiakaskokemus.

Uudehkot Onnibus ja Zalando ovat muuttaneet vanhoja uskollisuussiteitä Suomen lähimatkustamisessa ja muodissa. Musti&Mirri ovat uudistaneet koko lemmikkitarviketoimialan.

  • 82.7%182,7 Musti & Mirri

  • 81.0% 281,0 Säästöpankki

  • 79.8% 379,8 Onnibus

  • 79.3% 479,3 LähiTapiola

  • 78.5%578,5 Eckerö Line

  • 78.3% 678,3 Zalando

  • 77.8% 777,8 TUI Finland

  • 77.7% 877,7 Dextra / ITE / Pihlajalinna

  • 77.5%977,5 Aurinkomatkat

  • 77.3% 1077,3 S-Pankki

 

UUSIMMAT BLOGIKIRJOITUKSET
23
Oct
No Comments

Asiakaskokemus muuntuu hyvän ja pitkä-jänteisen asiakkuustyön tuloksena uskollisuudeksi ja liiketoimintatuloksiksi vain tietyin ehdoin. Kaikki markkinoinnin... Read More ⇒

23
Oct
No Comments

Eppujen ikivihreästä rallista poimittu otsikko on asiakkuuksien saralla yhä ajankohtaisempi. Laulussa kerrotaan menneestä hyvästä. Brändien osalta värss... Read More ⇒

 

 

OTA YHTEYTTÄ

Asiakkuusmarkkinointiliitto
Jari Perko
Toimitusjohtaja
Puhelin: 040-565 9700,
Sähköposti: jari@asml.fi
Avaus Marketing Innovations
Tom Nickels
Senior Adviser
Puhelin:040-544 3348
Sähköposti: tom.nickels@avaus.fi
default
Loading posts...
link_magnifier
#5C5C5C
loading
on