full
#666666
http://asiakkuusindeksi.fi/wp-content/themes/zap-installable/
http://asiakkuusindeksi.fi/
#10b9b9

Tietoa tutkimuksesta

YHTEENVETO

Monipuolisesti henkilökohtaista palvelua ja sähköistä dialogia yhdistelevät yritykset ovat valloittaneet suomalaisten sydämet. Suomalaiset kuluttajat haluavat saada palvelua mieluisessa kanavassa itselle sopivaan aikaan. Varsinkin pankit, postimyyntiyritykset, rahapeliyhtiöt ja valokuvapalvelut osaavat palvella 2010-luvun kuluttajia.

 

MIKÄ ASIAKKUUSINDEKSI ON?

Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta. Asiakkuusindeksi 2016 -tutkimuksessa arvioitiin yhteensä 55 Suomessa toimivaa yritystä eri toimialoilta. Tutkimuksen ovat teettäneet Asiakkuusmarkkinointiliitto ASML ja Avaus Marketing Innovations vuodesta 2009 alkaen. Norstatin toteuttamaan tutkimukseen vastasi yhteensä yli 2500 suomalaista kuluttajaa. Vastausten pohjalta lasketaan Asiakkuusindeksi mukana oleville yrityksille.

Pääindeksin lisäksi laskemme kolme alaindeksiä:

  • - Hyvä asiakaskokemus ja asiakasuskollisuus ovat keskeisimpiä yrityksen kilpailuetua ja myyntiä määrittäviä asioita

  • - Tutkimuksesta saa tietoa miten hyvin oma yritys on onnistunut asiakastyössä – missä ollaan hyviä ja missä ei

  • - Omaa tulosta voidaan verrata kilpailijoihin eri osa-alueilla – missä he ovat vahvempia, missä heikompia

  • - Opitaan parhaista – millä tavalla menestyvät firmat eroavat edukseen ja mitä muilta toimialoilta voidaan oppia

NÄIN TUTKIMME?

 

Tutkimuksessa kuluttajat vastaavat 32 kysymykseen, jotka liittyvät asiakaskokemukseen ja asiakasuskollisuuteen. Lisäksi heiltä kysytään useita asiakasuskollisuuteen vaikuttavia taustatekijöitä. Kuluttajat valitsevat ensin mukana olevista yrityksistä sellaisia yrityksiä, joiden kanssa he ovat asioineet viimeisen 12 kuukauden aikana. Tiedonkeruun toteutti Norstat verkkopaneelillaan.

Vastausten pohjalta lasketaan Asiakkuusindeksi mukana oleville yrityksille. Pääindeksin lisäksi laskemme kolme alaindeksiä:

  • - Suosittelu

  • - Ostoaikomus

  • - Pysyvyys

Asiakkuusindeksi luodaan laskemalla keskiarvo kolmesta alaindeksistä.

USKOLLISET ASIAKKAAT OSTAVAT ENEMMÄN

He myös suosittelevat yritystä tutuilleen sekä vaihtavat harvemmin kilpaileviin yrityksiin.

VAHVA ASIAKASUSKOLLISUUS MAHDOLLISTAA MYYNNIN KASVUN

Yritykset, joilla on vahva asiakasuskollisuus on useimmiten korkeampi keskiostos, pienempi asiakaspoistuma ja niiden asiakasmäärä kasvaa nopeammin.

ASIAKASUSKOLLISUUS SYNTYY HYVÄSTÄ ASIAKASKOKEMUKSESTA

Tuotteen tai palvelun sopivuus omiin tarpeisiin sekä asioinnin helppous ja miellyttävyys ovat hyvän asiakaskokemuksen kulmakiviä. Yritykset, jotka pystyvät tuottamaan vahvan asiakaskokemuksen.

seta

Tilaa Asiakkuusindeksi 2016 -uutiskirjeet tästä

Lähetämme sinulle tiedon julkistuksesta, sekä koosteen uusimmista blogipostauksista. Yhteensä noin 5 sähköpostia vuoden aikana.

default
Loading posts...
link_magnifier
#5C5C5C
loading
on